Proč většina diet nefunguje

18. května 2009 v 21:38 |  Úspěšné hubnutí
Pro 95 % lidí, kteří chtějí zhubnout, je dieta krokem k tloušťce. Boj proti nadměrným kilogramům vrcholí dosažením masivní nadváhy.

Tuku se nezbavíte dokonce ani při nulové dietě!
Jediným efektem je, že v těle v jejím důsledku nastává zmatek. Tělo si razí novou cestu látkové přeměny, kterou předtím neznalo. V normálním případě spaluje cukry a tuky, ovšem v průběhu nulové diety spaluje celých 7 dní bílkoviny. Do jisté míry tak tělo spaluje samo sebe, požívá své svaly, svůj imunitní systém, krev a je stále slabší. Teprve 7. den začíná konečně pomalu dělat to, co od něj žádáte. Spaluje tuky. Jenomže ne úplně. Spaluje jenom 40 procent kalorií ve formě tuku. A výsledek? Nemáte úspěch a jste frustrovaní. Držíte-li dietu, odčerpávají se nejprve rezervy cukru ve svalech a játrech. S každým gramem cukru ztrácíte vodu. A to se projeví na váze.
Potom se tělo přizpůsobí stavu "nouze"
Vzhledem k tomu, že v průběhu diety mizí svaly spalující tuky, spaluje tělo s každým ztraceným kilogramem hmoty i méně energie. Nastaví se na svůj "eko-program" a ztěžuje jakékoliv další hubnutí. Po domácky vypěstovaném hladomoru sužují vyprázdněné tukové buňky ducha i nervy zběsilou chutí k jídlu. Jakmile přijde první rozumný chléb se salámem, řeknou si vyčerpané tukové buňky: "Sem s ním!" Tělo si ukládá zásoby, aby zamezilo dalšímu stresu z hladu. Nejdřív proto doplní své zásoby tuku.
Výsledek: jo - jo - efekt!
Třebaže jsou tukové nádrže už dávno plné, trápí se tělo dál hladem. Nejenže existuje jakási tuková paměť, která chce znovu obnovit původní stav naplnění tukových buněk, ale existuje i bílkovinná paměť. A ta nedá pokoj, dokud nejsou všechny ztracené bílkoviny zase na svém místě, tedy ve svalech, imunitním systému a vazivu. Pak teprve poleví zběsilá chuť k jídlu. Ovšem zásoby tuku jsou větší než kdy jindy a vy vážíte více než před zahájením diety. Tomu se říká jo-jo-efekt.
Klady vitálního spalování tuků
Hubnutí funguje. Tuku se zase zbavíte, jen musíte vědět jak. Všichni lidé, kteří jsou přitom úspěšní, mění své stravovací návyky! Jestliže se vám podaří upravit životosprávu, pak jste nad svými tukovými polštáři zvítězili jednou provždy.
Díky čistým bílkovinám se kilogramy rozplývají
Zredukujete-li přísun kalorií na nulovou hodnotu, začne tělo ničit své vlastní bílkoviny. Aby se to v průběhu vitálního spalování tuků nestalo, musíte zajistit přísun bílkovin zvenku. To má ještě další výhodu: Využijete tak zvláštního dynamického účinku bílkovin na tělo. Kdyby člověk měl k dispozici pouze bílkoviny, strašně by vyhladověl. Aby totiž došlo k přeměně bílkovin z potravy na cenné bílkoviny tělesné, přidává náš organismus energii. Spotřebovává tedy kalorie, zatímco jíte. Abyste během odtučňovacího programu neztráceli svalovou hmotu, ale naopak aby se vám v těle tvořilo více kamínek na spalování tuků, musíte svému tělu zajistit přísun bílkovin, tj. bílkovin bez tuku.
Ovoce a zelenina se starají o vitalitu a zasytí
Přepadne-li vás hlad, sáhněte po ovoci a zelenině. Nadopují vás vitamíny, minerálními látkami a stopovými prvky, budou udržovat střevo v pohybu a díky balastním látkám vás trvale zasytí. Vhodné je především ovoce jako ananas, papája, kiwi, vodní melouny, jahody, meruňky a mango, neboť obsahují enzymy štěpící bílkoviny. Tyto enzymy se starají o to, aby tělo využilo cenné bílkovinné stavební prvky (aminokyseliny).
Pijte po litrech
Denně vypijte alespoň 4 dcl vody na 10 kg váhy (např. vážíte-li 70 kg měli byste vypít 2,8 litru tekutin, pokud vážíte 90 kg měli byste vypít 3,6 litru). Vodu doporučuji nenasycenou (bez bublinek), můžete zařadit i minerální vody bohaté na minerální látky. Ty je však dobré střídat a nepřehánět! Povolen je také čaj (ovocný, bylinkový, zelený), samozřejmě neslazený!Při konzumaci alkoholu byste si měli uvědomit, o jakou kalorickou bombu jde!
"Dieta" může být krásná
Slovo "dieta" pochází z řečtiny a znamená "postoj k životu". Změnit tento postoj se často vyplatí. Budete žít radostnější život, neboť se budete více pohybovat a využívat sílu biolátek pro zlepšení nálady. Ve svém štíhlejším a aktivnějším těle se prostě budete cítit mnohem lépe.
A jak postupovat po skončení odtučňovacího programu?
Nepovolte uzdu všem svým chutím, jinak se vaše tukové buňky opět nacucají a vaše námaha přijde vniveč. Jezte hodně ovoce a zeleniny a šetřete s tukem (o tom jak, si řekneme v některé z dalších lekcí). Mimoto byste měli přísně kontrolovat svou váhu. Novou váhu je totiž třeba si udržet po dobu 3 - 6 měsíců, dokud si na ni tělo nezvykne. Pak se také nový set-point ustálí na nižší hodnotě a vy můžete říct, že jste to zvládli!
Teorie "set-point"
Dlouhou dobu se tvrdilo, že není možné zhubnout. Tělo neúnavně usiluje o návrat ke staré váze (tzv. "set-point"), trápí se velkým hladem, vnitřně šetří s kaloriemi a získává zpět ztracené kilogramy. Dnes víme, že pokud se hýbeme, máme dostatečný denní přísun bílkovin a udržíme si svou novou váhu po dobu 3 - 6 měsíců, bude naše tělo nový "set-point" akceptovat. Většina lidí, kteří už dodržovali určitý program přísunu bílkovin a kteří znovu kila nabrali zpět, udělala stejnou chybu. Z hubnoucího programu nepřešli na udržovací program nebo tento program drželi příliš krátkou dobu!
Pokud se chcete dozvědět více, klikněte zde

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama